Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
27 28 29 30 31 1
Bojanoviny - duben 2023
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
Bojanoviny - květen 2023
29 30
Drobečková navigace

Úvod > Úřad Městyse > Poskytování informací, příjem podání

Poskytování informací, příjem podání

Žádosti o informace

Příjem žádostí a dalších podání

Opravné prostředky

Sazebník úhrad za poskytování informací

Formuláře

Žádosti o informace

  1. Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

    Pondělí 8:00 - 11:00 12:00 - 17:00
    Středa 8:00 - 11:00 12:00 - 17:00
         
  2. Telefonické podání: pevná linka - +420 469 675 208
  3. Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně
  4. Formulář písemné žádosti naleznete níže na stránce a můžete jej doručit elektronicky na adresu bojanov@bojanov.cz, elektronickou podatelnou, nebo poštou na adresu Úřad městyse Bojanov, Bojanov 18, 538 26 Bojanov, případně faxem na číslo 469 675 208.

Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:

jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.

Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.

Pověřenec pro ochranu osobních údajů

Příjem žádostí a způsob podání

Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

Pondělí 8:00 - 11:00 12:00 - 17:00
Středa 8:00 - 11:00 12:00 - 17:00

Telefonické podání: pevná linka - +420 469 675 208
Poštou na adresu Obecní úřad Bojanov, Bojanov 18, 538 26 Bojanov
Elektronicky na e-mail: bojanov@bojanov.cz (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou: s4mbq5j
Elektonickou podatelnou

V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

  • komu je žádost určena,
  • jaká konkrétní informace je požadována,
  • kdo žádost podává.

Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

Lhůty pro vyřízení žádosti

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.

Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.

Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.

Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.

Příjem a vyřízení odvolání

Způsob odvolání a jeho obsah:

  • Osobně na Obecním úřadě
  • Poštou na adresu Úřad městyse Bojanov, Bojanov 18, 538 26 Bojanov
  • Formulář pro odvolání proti rozhodnutí o poskytnutí informace
  • odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.

O odvolání rozhoduje:

  • obecní úřad - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
  • v případě, že obecní úřad není schopen zcela vyhovět, poskytuje toto odvolání ve lhůtě 15ti dnů k nadřízenému orgánu (krajský úřad)
  • krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.

O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

Sazby za poskytování informací

Bezplatně jsou poskytovány:
- informace poskytnuté formou nahlédnutí do "spisu, dokumentu" v listinné podobě
- informace poskytnutá ústně nebo prostřednictvím telefonu
- informace, které jsou k dispozici v rámci elektronického zpracování dokumentů v působnosti Úm a lze provést jejich přímé nakopírování na doručený nosič dat.

Sazebník úhrad za poskytování informací dle ust. § 5 odst. 1 písm. f) zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím a zákona č. 526/1990 Sb. o cenách ve znění pozdějších předpisů - tj. nákladů spojených se zpracováním a poskytnutím informace.

materiálové náklady
- kopírovací služby formát A3 (jednostr./oboustr) 2,50 Kč/3,50 Kč, formát A4 (jednostr./oboustr) 1,50 Kč/2,50 Kč, formát A5 (jednostr./oboustr) 1,00 Kč/1,50 Kč
- tisk na tiskárnách PC - černobílé 2,-Kč 1 stránka
- barevné 5,-Kč 1 stránka
- optický nosič (CD-ROM) 20,-Kč
- doručovací náklady (poštovné) dle tar. České pošty

zpracování, vyhledání informace
- do 30 minut 30,-Kč
- nad 30 minut a za každou započatou hodinu 70,-Kč

Překročí-li kalkulovaná výše úhrady částku 100,- Kč, je její výše před zpracováním - poskytnutím informace sdělena žadateli s požadavkem na úhradu zálohy ve výši min. 50-ti % z celkové výši úhrady.

Formuláře